Arvostelut
Liszt Society Review 21, 2010
This is a fantastic performance: The slower sections are beautifully played, the more stormy and virtuosic sections are taken at a tremendous pace and the whole piece holds together. I can't imagine a better performance of this [Die Ideale] piece in this...
Helsingin Sanomat, 7.7.2010
August Stradalin laatimat Lisztin orkesterirunoelmien sovitukset ovat ällistyttäviä näytteitä Marinin osaamisesta. Tuttu Preludit kuulostaa taas mielenkiintoiselta, harvinainen Heroïde funèbre on matalan rekisterin ja uljaiden sointuvyörytysten tehoissaan suuren...
www.musicweb-international.com
This is the first Stradal-Liszt cycle. I expected it to be a curiosity only. In fact it is much better especially in the hands of Risto-Matti Marin… Marin is in splendid form throughout […] …this adds a munificent chapter to Liszt's complete solo piano works to...
Liszt Society Review No. 30
A superb technique is required for these transcriptions and once again Risto-Matti Marin is more than up to the challenge." Liszt Society Review No. 30
Yle
Kokonaisuus on hienosti rakennettu: Mendelssohnista edetään Beethovenin kautta Miettiseen ja syvällisen Lisztin Hamlet-sävelrunon jälkeen Chopinin eloisat balladi ja etydi tuovat kuulijan takaisin pinnalle musiikillisen tarinankerronnan syvyyksistä. Risto-Matti...
Muusikko 4/2009
Marinin ei tarvitse ujostella minkäänlaisessa pianistiseurassa. Soitosta välittyy vahva tulkintatahto, eli juuri se millä nostetaan Beethovenin sonaatti – tällä levyllä Myrsky – tavanomaisuudesta sävelnäyksi. Ilkka Ylönen, Muusikko 4/2009
Audiophile audition
… The Mendelssohn and Beethoven works especially are given first-rate performances here [...]Marin gives [Hamlet] the full virtuoso treatment, and to my surprise, I ended up enjoying it more than Liszt’s original. […] An interestingly varied program well played, then,...
Hifimaailma: musiikki *****, ääni *****
Hauskojen sovitusten ohella levyllä ihastelee Marinin vaivatonta pianismia ja poikkeuksellisen hienoa pianon sointia äänityksessä. Heikki Valsta, Hifimaailma 2/2008
American Record Guide
[Marin's] performances have both a winning enthusiasm and bold creative streak to accompany his impressive technique and musical abilities Alan Becker, American Record Guide
allmusicguide.com: ****
Marin takes everything nineteenth century pianism can throw at him technically, and the end result is a performance that's stimulating on every level. James Manheim, www.allmusicguide.com, 2008
classicalmusicguide.com: *****
The central transcription of this recital is Beethoven's own piano transcription of his Creatures of Prometheus. Mr. Marin provides five sections from the work, four pieces from Act I and the finale (No. 16) from Act II. I had to play the Beethoven several times to...